Elevheste på SKR

På denne side vil du finde alt om

Skagen Rideklubs elevheste.

Vores elevheste på Skagen Rideklub

Uden vores fantastiske elevheste, var Skagen Rideklub ingenting.

De er med til at give vores nye ryttere en indsigt i hvad det vil sige at have med heste at gøre og foruden det, skaber de mange minder og glæde ved de ryttere som omgås dem til dagligt.

Hvad vil det sige at have part?

Hos Skagen Rideklub kan du erhverve dig enten en halvpart eller en helpart. Det betyder at du kan vælge om du ønsker at dele parten med en anden (hver anden uge) eller om du ønsker at have parten helt for dig selv. Når man har part på en af vores skoleheste, så har du hesten som var det din egen og har derfor ansvaret for at den bliver passet og plejet efter alle kunstens regler.

Vores skoleheste bliver brugt 2 gange om ugen til undervisning, hvor det som part er obligatorisk at modtage minimum en undervisningstime om ugen (foruden ferier og helligdage).

Udover at du vil omgås din part til dagligt, så vil du også lære at håndtere og omgås andre heste. Du lærer simpelthen hvad det vil sige at have med heste at gøre og udover en super sund og ansvarsfuld hobby, så vil du også blive en del af et stort fællesskab hvor ligesindede indenfor hesteverden vil stå klar til at hjælpe og vejlede dig.

Som ny partshaver, vil du blive hjulpet godt på vej og de partsansvarlige vil sætte jer godt ind i tingene, inden man påbegynder sin part. Der vil derudover fremlægge en partshåndbog (hjælp og vejledning til parterne), en partskontrakt og en tjekliste over de daglige arbejdsopgaver.

Så tøv ikke med at kontakte os hvis du har en drøm om at erhverve dig en part på en af vores skønne skoleheste 😊

Hvad koster det at have part?

Halvpart                                                           650kr. pr. måned

eller

Helpart                                                            1300kr. pr. måned

Obligatorisk undervisning                         400kr. pr. måned

Medlemsskab af klubben (u.18 år)              200kr. halvårligt

eller

Medlemsskab af klubben (o.18 år)              250kr. halvårligt

Solo

Alder: 01.01.2018 (6 år)

Køn: Vallak

Højde: 125 cm

Race: Irish Cob

Jeg hedder Solo og Skagen Rideklub har været mit hjem lige så længe som min bedste ven Jimmy. Vi ankom nemlig samtidig og har været uadskillelige lige siden. Jeg er en charmerende pony, som elsker at blive nusset omkring af mine parter, men jeg elsker også at lege dagen lang med Jimmy ude på folden. Udover mit charmerende overskæg, så syntes jeg selv at jeg er en lille dressur mus, men springning er nu også meget sjovt. Mine parter er også søde til at tage mig med på eventyr i skoven og det syntes jeg nu også er meget hyggeligt 😉 Hvis jeg selv skal sige det, så er jeg ikke så god til at holde min hvide pels ren, af den ene grund at så får jeg flere hyggelige stunder med mine parter.

Bella Sky

Alder: 19.12.2014 (10 år)

Køn: Hoppe

Højde: 170 cm

Race:  Dansk Varmblod

Mit navn er Bella Sky og jeg er en DV hoppe som kom til Skagen Rideklub i august 2023. Jeg er en vaske ægte dressur stjerne og er nok mest til den øvede rytter. Udover at jeg elsker at præstere til undervisningstimerne, så elesker jeg også når mine parter bruger tid sammen med mig på staldgangen, i naturen eller på en dejlig gåtur.

Jeg har fået 3 føl i mit 10 årige liv og derfor holser jeg også et vågent øje med mine fold kammerater Solo og Jimmy, som nogle gange leger for vildt efter min smag. Men så er det godt at de har mig til, at stoppe dem inden det bliver for vildt 😉

Jimmy - SØGER EN PART

Alder: 01.01.2019 (5 år)

Køn: Vallak

Højde: 130 cm

Race: Irish Cob

Jeg hedder Jimmy og Skagen Rideklub har været mit hjem siden juni 2021. Jeg er en frisk men sød pony, som elsker at lege med min bedste ven Solo når vi går på folden. Jeg er af og til en smule fræk, men det er bare fordi, det er hårdt at skulle arbejde. Til gengæld elsker jeg en tur i skoven at blive nusset og være sammen med min part. Jeg syntes selv, at jeg er charmerende og sjov.

Alder: 04.04.2015 (8 år)

Køn: Hoppe

Højde: 165 cm

Race: Krydsning/Cross-breed

Mit navn er Ulla og jeg ankom til Skagen Rideklub i juli måned i år (2023). Tidligere har jeg været rugehoppe og har fået 4 føl, derfor er mit moderinstinkt meget stort og jeg elsker at passe godt på mine parter, Solo og Jimmy. Jeg er et kæmpe nussehoved og jo mere jeg kan blive børste og hygget omkring, jo bedre. Jeg har ikke været her så længe endnu, så derfor har jeg ikke helt fundet ud af hvad jeg elsker allermest ved at bo i Skagen, men det skal jeg nok snart finde ud af 😊 Mine parter er hvert fald søde til at passe godt på mig.

Der skal lyde en stor tak til

Lions Skagen-Anna Ancher

Vi glæder os til at byde dig velkommen

på Skagen Rideklub