Vi er en social og alsidig rideklub

med plads til alle

Skagen Rideklub er en rideklub for alle,

og vi er i dag ca. 80 søde, engagerede og arbejdsomme medlemmer fordelt på alle aldersgrupper - med forholdsvist flest unge. Klubben drives i dag 100% på frivillig basis, og den har til formål at fremme interessen for ridesporten, samt at oplære navnlig ungdommen i alt vedrørende hestenes brug og pleje.

På Skagen Rideklub har vi alt fra konkurrenceryttere i spring og dressur samt på islænder, til fritidsryttere der elsker en tur i skoven.

Vi nyder at vi er forskellige, og har forskellige ambitioner - det tror vi på, giver dynamik til det sociale og muligheden for at lære af hinanden.

Derfor er heste, ponyer og islændere alle velkommen hos os på Skagen Rideklub, uanset om det er til hygge eller konkurrence.

Pt. er vi på Skagen Rideklub ikke medlem af Dansk Rideforbund (DRF red.), og vores konkurrenceryttere er derfor også medlem i en anden klub - dog er det noget vi arbejder på, at blive igen i fremtiden.

Du kan læse meget mere om rideklubben, undervisning, opstaldning og faciliteter under de forskellige mnuer øverst på siden.